- OZNAM COVID-19
- Verejný ochranca práv
- V čom Vám môže pomôcť?
- PODAŤ PODNET
- Výročné správy o činnosti
- Správy z prieskumov a priority za rok 2020
- Polčas funkčného obdobia - rok 2019
- Správy z prieskumov a priority za rok 2019
- Správy z prieskumov a priority za rok 2018
- Správy z prieskumov a priority za rok 2017
- Správy z prieskumov a priority za rok 2016
- Správy z prieskumov a priority za rok 2012
- Správy z prieskumov a priority za rok 2013
- Správy z prieskumov a priority za rok 2014
- Správy z prieskumov a priority za rok 2015
- Stanovisko k nezákonným sterilizáciám na Slovensku
- Stanovisko k problematike práva párov rovnakého pohlavia na uznanie ich vzťahu v právnom poriadku SR
- Mimoriadne správy
- Kancelária
- Slobodný prístup k informáciám
- Adresár liniek
- Dokumenty
- Profil verejného obstarávateľa
- Kontakt a servis pre médiá
- Kontakt
VÍTAM, ŽE GP PRESKÚMALA ZÁKONNOSŤ OPATRENÍ VYDÁVANÝCH ÚVZ
07.10.2020Oceňujem, že generálna prokuratúra preskúmala a zhodnotila zákonnosť opatrení, ktoré vydával Úrad verejného zdravotníctva počas prvej vlny pandémie. Zdieľam názor, že prijímané opatrenia sú problematické a v máji tohto roka som na to listom upozornila generálnu prokuratúru.
Viaceré opatrenia, ktoré boli počas prvej vlny pandémie prijímané, som považovala za problematické, či už išlo o karantenizáciu rómskych osád, vyhradené časy na nákupy pre seniorov, povinnú štátnu karanténu a podobne.
V liste, ktorý som adresovala generálnej prokuratúre, som uviedla, že sa domnievam, že jedným zo základných sporných momentov je kompetencia ÚVZ vydávať opatrenia, ktoré svojim účinkom zasahujú do práv a povinností všetkých občanov a občianok pre potreby riešenia krízovej situácie.
Tiež som upozornila, že vyhlásením núdzového stavu vládou dochádza nielen k rozšíreniu hraníc, v rámci ktorých možno zasahovať do základných práv a slobôd za účelom riešenia tejto situácie, ale tiež aj k udeleniu výlučného poverenia vláde, aby krízovú situáciu a jej následky riešila a prijímala potrebné opatrenia, rozhodnutia v novo zadefinovanom rozsahu akceptovateľného obmedzovania práv.
Vyslovujem nádej, že na základe upozornenia Generálnej prokuratúry SR dôjde k rámcovému vymedzeniu kompetencií príslušných štátnych orgánov tak, aby sa konečne rozptýlili pochybnosti, ktoré sú predmetom diskusií odbornej verejnosti už od vzniku prvej vlny pandémie.

Viaceré opatrenia, ktoré boli počas prvej vlny pandémie prijímané, som považovala za problematické, či už išlo o karantenizáciu rómskych osád, vyhradené časy na nákupy pre seniorov, povinnú štátnu karanténu a podobne.
V liste, ktorý som adresovala generálnej prokuratúre, som uviedla, že sa domnievam, že jedným zo základných sporných momentov je kompetencia ÚVZ vydávať opatrenia, ktoré svojim účinkom zasahujú do práv a povinností všetkých občanov a občianok pre potreby riešenia krízovej situácie.
Tiež som upozornila, že vyhlásením núdzového stavu vládou dochádza nielen k rozšíreniu hraníc, v rámci ktorých možno zasahovať do základných práv a slobôd za účelom riešenia tejto situácie, ale tiež aj k udeleniu výlučného poverenia vláde, aby krízovú situáciu a jej následky riešila a prijímala potrebné opatrenia, rozhodnutia v novo zadefinovanom rozsahu akceptovateľného obmedzovania práv.
Vyslovujem nádej, že na základe upozornenia Generálnej prokuratúry SR dôjde k rámcovému vymedzeniu kompetencií príslušných štátnych orgánov tak, aby sa konečne rozptýlili pochybnosti, ktoré sú predmetom diskusií odbornej verejnosti už od vzniku prvej vlny pandémie.

Zobraziť všetky